
První země zavádí maximální věkovou hranici pro řidičský průkaz
Peru zavedlo nové opatření, které zakazuje řízení osobám nad 80 let. Tento krok vyvolává diskusi o bezpečnosti na silnicích a možné regulaci v evropských zemích.
Peruánské ministerstvo dopravy a spojů nedávno představilo drastické opatření, které zakazuje osobám starším 80 let usednout za volant. Toto nové pravidlo má za cíl zvýšit bezpečnost na peruánských silnicích. Opatření rovněž zavádí povinné zdravotní kontroly pro řidiče nad 70 let, které se zaměřují nejen na fyzickou, ale i psychickou kondici.
V Peru je řidičský průkaz podmíněn pravidelnými zdravotními prohlídkami již od 70. roku věku. Lékaři ověřují zrak, sluch, krevní tlak a kognitivní funkce. Pouze pokud řidič úspěšně projde těmito testy, může nadále řídit. V případě nesplnění ztrácí řidič okamžitě své oprávnění, a jakmile dosáhne 80 let, průkaz je definitivně odebrán.

Vzrušení ve Vatikánu: Kdo usedne na trůn po Františkovi?
Číst článekI v Evropě se vedou debaty o zavedení maximální věkové hranice pro řidiče. Tyto návrhy ale často narážejí na odpor, protože jsou vnímány jako zásah do práv občanů. Argumenty proti zahrnují obavy z přílišného zobecnění, které by nebralo v potaz individuální zdravotní stav.
V České republice platí od ledna zpřísněná pravidla pro řidiče nad 65 let. Ti musí absolvovat lékařské prohlídky, které hodnotí jejich zdravotní stav a řidičské schopnosti. Musí mít u sebe potvrzení o způsobilosti, které při kontrolách předkládají policistům. Další kontroly nastávají v 68 letech a poté každé dva roky.

Češi opouštějí domov a stěhují se na překrásný ostrov
Číst článekPro řidiče s onemocněním srdce je nutný posudek specialisty, což přináší další komplikace, jako například dlouhé čekací doby u lékařů a finanční zátěž, protože náklady na tyto posudky hradí sami řidiči. Opomenutí dodržování těchto pravidel může vést k pokutě až 10 tisíc korun.
I přes přísná opatření v České republice je realita taková, že senioři nad 80 let často disponují dobrou fyzickou kondicí. Statistiky ukazují, že nejvíce dopravních nehod způsobují řidiči mladší 25 let. Efektivnější než plošné zákazy se tak jeví individuální hodnocení zdravotního stavu, které umožňuje seniorům s dobrou kondicí dále řídit.